CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2012. február 3., péntek

It's Friday I'm in love

… a házi készítésű gyurmába.
Ma nagy buli volt nálunk, Somakoma betegség miatt elmaradt szülinapi ovis zsúrja végre összejött. 21 kölök meg én. Ehhez képest egyben mindenki és az otthonunk is. Tekintettel a kis- és nagykorúak arányára egyértelmű volt, hogy akkor működik a dolog, ha megpróbálom egy helyre terelgetni Őket, s olyan elfoglaltságot kitalálni számukra, ami Nekik érdekes, általam jól felügyelhető. Volt gyurma. Meg szembekötősdi kóstolással, piñata és bábszínház, de ezekről majd később.

Gyurmarecept:
20 dkg liszt
10 dkg só
2 dl víz
1 ek. citromsav
1 ek. olaj
Ezeket összekevertem és az ajánlást követve melegítettem. Azt ugyan nem nagyon tudom hogyan kell megmelegíteni egy nagyjából nyers kenyértésztához hasonló valamit, de én aztán feltettem az edénnyel együtt a gázra, majd ott kavargattam. Nem egy hálás dolog. Ezt követően gumikesztyűben hozzáadtam ételfestéket, és jól összegyúrtam. (A képen a recept háromszoros mennyiségben látható)

Tanulságok:
  • használhatsz gumikesztyűt, ami ugyan fabatkát sem ér, ha nem veszed észre, hogy lyukas…. Fionának hív 1 napja a család
  • ám másnap már nem „fest”, a gyerekek simán alkottak… az én kezem még most is zöld
  • nagyon jó az állaga, tényleg olyan, mint a vásárolható színes, jó minőségű gyurmák
  • ha véletlen a pirosért nyúlsz, pedig a sárgát akartad, lehet menteni a helyzetet, így született esetemben a narancssárga
  • túl sok időm, energiám nem volt további színkeverésre, de megérne néhány próbálkozást, nálam a lila nem jött össze, barna lett (a gyerekeknek az is bejött)
  • hűtőben elvileg kibírja néhány napig
  • ne dobd ki a túrós dobozt, milyen jól jött most :o)))
Nagyon köszönöm a receptet Zsuzsinak.

 És néhány mű. Ugye milyen szép?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest