CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2012. február 4., szombat

Piñata Zsuzsi módra



A tegnapi bulira piñata-t is készítettünk. Napokkal korábban kezdtük. Az ötletet Zsuzsi adta. A másik. Akinek a lányát kedveli fiam, s cserébe kapott ilyen csudiklassz ajándékot PP-től.
Galád módon kifaggattam a barátnőmet, hogyan készíti. A tanácsai alapján íme minden lépés:
  • lufit felfújni (amit mi készítettünk, az 25 cm-es), hozzárögzíteni pohárhoz
  • újságot, csomagolópapírt csíkokra tépni
  • bekrémezni a lufit (mi ezt elfelejtettük, de így is működött a dolog)
  • csirízt készíteni (hát a gugliban találtam mindenféle receptet, én 1 bögre vizet felmelegítettem, kb. 1 dl vízben elkevertem 4 ek lisztet, majd hozzákevertem a meleg vízhez – nem tudom ez-e a legjobb recept, de bevált
  • a lufira a csirízbe mártogatott, lecsorgatott papírcsíkokat felragasztottuk (2 rétegben)
  • vártunk 2 napot, hogy jól megszáradjon
  • a lufit nem kellett kilukasztani, mert kipukkadt, amikor leszedtem a pohárról
  • utána kész is az alap, ezt lehet a fantáziára bízva krepp-, csomagoló-, dekupázspapírral, szalvétával, normál vagy dekupázsragasztóval felöltöztetni
  • a tetejére spárga és mindenféle apró dologgal megtölteni (bocsi az Anyukáktól, de gumicukor és társai voltak benne)
A zsúron meg beígértem egy meglepit annak a csapatnak, aki megnyeri a versenyt, amelyben bekötött szemmel ki kellett találni, hogy milyen ételt (kifli, keksz, alma, uborka, sajt narancs stb.) kóstoltatok meg velük. Naná mindenki kitalálta, mindenki első lett, így mindenki kapott egy fakanalat, egymás után álltak az ünnepelt mögé, aztán mindenki verte a meglepit a tartalma reményében. Kis uzsonnás zacskókat adtam nekik, abba rakták a kincseket. Az előzetes csapatválasztást pedig nagyon leegyszerűsítettem, 4 féle színű lufiból kellett egyet kihúzni. A móka után a lufikat is berakták a zacsiba, s féltették, mint valami pótolhatatlan dolgot. Bárcsak minél tovább ilyen ártatlan, mindennek örülni tudó lelkük maradna.

A nagy piñata készítő versenyben még ezek után is Zsuzsi lenne az aranyérmes, mégis megérte a próbálkozást. Nem ez volt az utolsó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest